Hi,
Welkom bij de nieuwe Weekly Wav.
Het jaar 2024 ben ik goed begonnen met o.a. samenwerkingen met de SER (de Sociaal-Economische Raad), OPERA2DAY, Amsterdam Sinfonietta & The Tallest Man on Earth.
Met VBK Audiolab en Luiting-Sijthoff lanceren we deze week de podcastserie Jonathan, een multimediale thrillerserie.
De serie ‘Jan van Leiden en het einde der tijden’ stond eerder al op #1 in Apple en staat nu ook op #1 in Spotify.
Ondertussen gebeurde er natuurlijk veel meer in de wereld van streaming, podcasting en marketing.
Veel leesplezier!
👀 Deze nieuwe vorm van adverteren zie jij binnenkort op je scherm
Wat valt je op aan onderstaand screenshot van de podcast Asian Boss Girl?
Screenshot van de podcast Asian Boss Girl
Misschien is je niets bijzonders opgevallen.
Toch is er hierboven een nieuwe vorm van adverteren te zien.
In de recente aflevering van de podcast Asian Boss Girl is aan het begin van de aflevering een poster te zien van Garnier, de sponsor van de aflevering.
Je vindt deze subtiele poster rechtsboven in beeld.
Later in de aflevering ‘verdwijnt’ deze poster weer uit beeld.
Wat is opvallend? Het is namelijk geen fysieke poster die je van de muur aftrekt.
Het is een nieuwe techniek van de start-up Rembrand.
Hun dienst? Virtuele producten creëren en deze naadloos integreren in podcastvideo’s.
Wil je het met eigen ogen bekijken? Hier vind je een linkje naar de betreffende aflevering met de Garnier poster.
🍝 Barilla’s pasta playlist
Naast artiesten en podcastmakers heeft Spotify een potentieel miljoenenpubliek voor merken.
Het Italiaanse pastamerk Barilla begrijpt dat.
Wat bedachten zij?
Voor iedere soort pasta een playlist die exact de kooktijd heeft van die betreffende pasta.
Playlist klaar. Pasta klaar.
Het resultaat tot nu toe?
Bijna 425.000 Spotify volgers
Honderden online publicaties
Miljoenen views op TikTok
🧑🍳 Koken met Classics
Wat hebben The Spinners met ‘Dreams’ van Fleetwood Mac te maken? Waar gaat de song ‘Jesus Etc.’ van Wilco over? Hoe is ‘Africa’ van Toto opgebouwd?
Topchef Senne Guns kijkt in de podcastserie ‘Koken met Classics’ in de potten van de bekendste muzikanten en onthult de recepten achter hits die (bijna) iedereen kent.
Van TOTO tot Gorki, van Missy Elliott tot Harry Styles.
Goed nieuws: er is namelijk een nieuw seizoen van de geweldige podcastserie Koken met Classics.
De eerste aflevering van het nieuwe seizoen staat in het teken van ‘Dreams’ van Fleetwood Mac. Luistertip!
📌 Lees-, luister-, en kijktips.
Afrobeats is een van de meest populaire genres ter wereld. En Spotify speelt een sleutelrol in de wereldwijde opmars van deze muziekstroming, met een indrukwekkende groei van 550% in streams sinds 2017. Je leest er hier meer over: ‘How Spotify helped turn Afrobeats into a global phenomenon‘.
Begin februari verschijnt de langverwachte bril van Apple, de Vision Pro. Allerlei bedrijven hebben al apps klaarstaan: zo komt Disney+ met een app waarin je naar films en series kijkt terwijl je op de toren van de Avengers zit, of in de Landspeeder van Luke Skywalker op Tatooine. Enkele partijen gaan er niet in mee. Netflix meldde afgelopen week al niet met zo’n app te komen. Nu is tevens bekend dat YouTube en Spotify ook niet meedoen met de Apple Vision Pro.
Podcastmakers trekken het land in en vullen veelvuldig de theaterzalen. Vooral de vaste luisteraars vinden het geweldig om hun grote helden eens een hele avond live te zien. Producent Thomas Bruining vertelt over de wetmatigheden achter dit succes. ‘Met 10.000 luisteraars moet je de Kleine Komedie kunnen uitverkopen’. Lees het leuke interview van Bas Hakker met de producent via deze link.
Smaakt dit naar meer?
🔗 Voeg me toe op LinkedIn en X voor meer artikelen, tips en nieuws.
📖 Lees hier alle artikelen.
📩 Stuur deze nieuwsbrief eens door naar een collega of vertel erover op LinkedIn of X.