416% groei voor podcastserie Het Vriendenloterij Fonds
Een mooie verhalende podcastserie, maar een groot en onoverzichtelijk aanbod. Hoe krijg je de serie onder de aandacht in al dat podcastgeweld?
“Spot On speelde een cruciale rol voor Stichting DOEN door luisteraars te genereren voor onze podcastserie ‘Wij zijn kunstenaar’. Door de inzet van Spot On zijn we prominenter zichtbaar geworden in podcast apps, wat resulteerde in een groei van ons luisteraarsbestand. De samenwerking kenmerkte zich door prettige gesprekken en het geduld. We waarderen de inzet van Spot On en geven een aanbevelingsscore van 8/10. Dank voor de samenwerking!”
Aanpak
Zichtbaarheid is de sleutel tot beluisterd worden. Dat is het uitgangspunt van de campagne voor “Wij zijn kunstenaar”, de podcastserie van Het Vriendenloterij Fonds / Stichting DOEN. 38% van podcastluisteraars besluit immers pas in de podcast app waar ze naar gaan luisteren!
Op basis van een data-analyse hebben we bepaald welke podcast-apps het best aansluiten bij de doelgroep van de podcastserie.
Vervolgens is de campagne vormgegeven. Hierin is de keuze gemaakt om alleen on-platform promotie te doen om de doelstelling binnen een zo kort mogelijke periode te behalen.
Daarvoor zijn diverse pitches gemaakt om een goede indruk te maken bij de meest belangrijke podcastplatformen.
Door monitoring en rapportage houden we in de gaten waar en hoe lang de serie wordt gefeatured, én natuurlijk hoeveel lusiteraars dat concreet oplevert!
De podcastserie op #1 uitgelicht op Spotify in de categorie ‘Uit de kunst!’
De podcastserie op #3 uitgelicht op Apple Podcasts in de categorie ‘Nieuw en noemenswaardig’
Impact
Zichtbaarheid: Prominent zichtbaar op de grootste podcast-apps van Nederland, waaronder Spotify, Apple Podcasts, Deezer en lovende recensie in NRC.
Campagnebereik: 300.000
Groei in aantal beluisteringen: 416%
Charts: Top 20 in de categorie Kunst / Maatschappij, Top 200 op Apple
Je podcast een boost geven?
We helpen maximaal 12 podcasts per jaar om door te groeien in het aantal downloads. Bekijk hieronder onze werkwijze en neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking, dan besluiten we daarna of we een goede match zijn. Tot dan!