Podcastmarketing
Met podcastmarketing leggen we de focus op de vindbaarheid van je podcast, om de met zorg gemaakte serie de aandacht te geven die het verdient.
Het belang van een effectieve podcastmarketing strategie is daarbij niet te onderschatten. Maar hoe pak je dat aan? Gespecialiseerd podcastmarketing agency Spot On helpt je er graag bij.
Wij zorgen ervoor dat er naar je geluisterd wordt.
Werkwijze
1
Audit
Na een kennismaking maakt Spot On een scan van je podcastserie. Op basis van de resultaten besluiten we of Spot On de juiste partij is om het project kracht bij te zetten.
2
Plan
In het plan worden verschillende opties uiteengezet. Samen besluiten we welke kanalen we inzetten om zo effectief mogelijk te zorgen voor meer downloads.
3
Actie
De overeengekomen acties worden uitgevoerd. Dit kan bijvoorbeeld een platform-pitch bij Apple Podcasts zijn, een social media campagne of een Spotify advertentiecampagne.
4
Rapport
Het resultaat uit de acties wordt gedurende de campagneperiode helder gerapporteerd. Daarnaast volgt na de campagne-periode altijd een eindrapportage.
Je hebt veel tijd en energie gestoken in een project van de bovenste plank. Je sound-design, artwork en gasten – alles is af. Je uploadt je afleveringen en maakt ze via je RSS feed beschikbaar op alle luisterplatformen.
De luistercijfers schieten in de eerste dagen omhoog, maar na het initiële succes stokt het enthousiasme van de luisteraars.
Dan weten wij wat ons te doen staat.
Podcasts zijn kostbaar. Waardevol in de inhoud, maar kostbaar om te maken.
Voor overheden, bedrijven en stichtingen zijn podcasts een krachtige tool om bereik te vergroten, merkidentiteit te versterken en publiek of andere stakeholders te betrekken.
Voor makers is podcasting een nieuw medium met eindeloos veel creatieve opties.
Het is natuurlijk doodzonde wanneer een podcastserie niet goed beluisterd wordt.
Daar brengen we samen verandering in!
Testimonials
“Spot On speelde een cruciale rol voor Stichting DOEN door luisteraars te genereren voor onze podcastserie ‘Wij zijn kunstenaar’. Door de inzet van Spot On zijn we prominenter zichtbaar geworden in podcast apps, wat resulteerde in een groei van ons luisteraarsbestand. De samenwerking kenmerkte zich door prettige gesprekken en het geduld. We waarderen de inzet van Spot On en geven een aanbevelingsscore van 8/10. Dank voor de samenwerking!”
“Bij het Bijbels Museum wilden we graag meer luisteraars voor onze podcastserie. De keuze voor Spot On heeft zijn vruchten afgeworpen. Dankzij hun technische expertise en uitstekende connecties boekten we snel vooruitgang. De aanpak kenmerkt zich door rust, professionaliteit en een systematische werkwijze. ‘Luisteren’ en ‘daadkracht’ zijn de woorden die bij mij opkomen als ik aan Spot On denk. Ze verdienen zonder twijfel een 8 en ik beveel ze van harte aan bij anderen.”
Recente cases
Hoe deze historische podcastserie over een opera een grote hit werd
Hoe deze historische podcastserie over een opera een grote hit werd Veel podcastliefhebbers zijn op zoek naar verrassende en inhoudelijke verhalen. De podcastserie Jan van Leiden en het einde der tijden trok veel luisteraars en genereerde een enorm bereik voor de...
Podcast Nagasaki: 3x genomineerd voor Dutch Podcast Awards en 100.000 beluisteringen
Podcast Nagasaki: 3x genomineerd voor Dutch Podcast Awards en 100.000 beluisteringen Het navigeren door de wildgroei en het enorme aanbod van podcasts blijft een uitdaging, zeker als het een verhalende podcastserie betreft. Dit is het geval bij Nagasaki."Onze...
416% groei voor podcastserie Het Vriendenloterij Fonds
416% groei voor podcastserie Het Vriendenloterij Fonds Een mooie verhalende podcastserie, maar een groot en onoverzichtelijk aanbod. Hoe krijg je de serie onder de aandacht in al dat podcastgeweld?"Spot On speelde een cruciale rol voor Stichting DOEN door luisteraars...