Podcast Adverteren
Adverteren in Podcasts is een effectieve manier om je naamsbekendheid te vergroten. Je bereikt met podcastadvertenties direct je doelgroep. Maar waar begin je?
Met een gespecialiseerd Podcast Ads agency als Spot On weet je zeker dat je budget op de juiste plek besteed wordt.
Werkwijze
1
Plan
Na een kennismaking maakt Spot On een campagneplan met een script.
2
Actie
De campagnes worden ingericht in samenwerking met makers en uitgevers.
3
Rapport
We maken heldere rapportages waardoor direct duidelijk is wat we in een volgende campagne gaan verbeteren.
Je luistert regelmatig naar podcasts en hoort de advertenties hierin. Jouw merk zou daar ook prima passen, maar met alle makers, uitgevers en andere betrokkenen in podcast-land, heb je geen idee waar je moet beginnen.
Je zoekt een kwalitatief kanaal waar je contextueel gericht kunt targeten om je boodschap bij je doelgroep te brengen.
Dan weten wij wat ons te doen staat.
Podcastadvertenties worden vaak als een lastig middel beschouwd en dat ís ook zo. Voor je erachter bent waar je podcast bij aangesloten zit en hoe je via die partij adverteert ben je vaak al weken verder. Daarnaast is een audiospot maken een ander verhaal dan een tekst- of beeldadvertentie.
Wij zorgen ervoor dat je na een eerste gesprek al een goed idee hebt van de mogelijkheden en kosten, zodat je zelf kunt besluiten of je aan de slag gaat met podcastadvertenties.
Met een gespecialiseerd digital audio agency als Spot On krijg je dus duidelijk advies over adverteren in podcasts.
We zijn eerlijk en onafhankelijk – wanneer we het idee hebben dat de advertenties niet direct bijdragen aan de besproken doelen, geven we dat altijd direct aan. Daarnaast zijn we niet gebonden aan één uitgever. We adviseren dus volledig onpartijdig.
Laten we samen aan de slag gaan! Lees onderstaande feiten nog even door, of neem direct contact op »
In cijfers
89%
Van de luisteraars onthoudt de essentie van de boodschap van je advertentie.
Je weet dus vrijwel zeker dat je de juiste doelgroep hebt, én dat ze je boodschap onthouden. Wat wil je nog meer?
96%
Luistert de advertentie volledig.
Binnen podcasts gebruik je non-skippable advertenties. Dat betekent dat er geen mogelijkheid is om in één klik de advertentie over te slaan. Daardoor wordt de advertentie door bijna elke luisteraar volledig beluisterd!
Bron: Onderzoek uitgevoerd door Dag en Nacht Media, 2022
Campagnes binnen podcasts worden terecht vaak moeilijk gevonden, maar met de juiste partner weet je snel of het een goede aanvulling op je marketingmix is.
Door een kennismakingsgesprek met Spot On hoef je zelf niet bij allerlei makers en uitgevers aan te kloppen om de mogelijkheden van advertenties binnen hun podcasts te ontdekken, maar weet je direct wat er mogelijk is.
Zorg er samen met digital audio agency Spot On voor dat je doelgroep naar je luistert door middel van podcastadvertenties! We helpen je graag om alles uit je bedrijf of merk te halen en je bereik te vergroten.