Soms heb je zo’n nieuwe band waarvan je denkt, ja, dit gaat het worden.

Dit had ik gisteravond.

Toen was ik in Paradiso voor Lumï.

Een singer songrwiter pop duo uit Amsterdam.

Het bijzondere? Ze hebben nog geen release op hun naam staan.

Hun video’s verspreidt zich als een lopend vuurtje via Instagram en TikTok, waar de video’s honderduizenden views hebben.

Artiesten als Tash Sultana en Parcels volgen het duo al.

Zelfs Drake belandde al in hun DM.

Momenteel toeren ze door Europa als support act voor MARO, terwijl ze ondertussen werken aan hun debuut-EP die in 2025 verschijnt.

Waarom Lumï bijna alles heeft om door te breken:

Allereerst, stap 0: geweldige arrangeurs, geweldige stemmen: de harmonieën zijn fantastisch

Authentiek: ze nemen alle video’s op in hun (slaap)kamer, het zijn geen overgeproduceerde video’s

Focus op 1-op-1 communicatie: de nieuwsbrief en Whatsappgroep wordt prominent gepromoot via Instagram

Cijfers: iedere video is raak en heeft hondderdduizenden views

Organische marketing: de beste marketing blijft mond-tot-mond, via Instagram en TikTok wordt het veelvuldig gedeeld. En belangrijk: algoritmes zijn gebaseerd op kijktijd van video’s en het aantal keren dat content wordt gedeeld.

Hun video’s (en dus muziek) is alleen beschikbaar via TikTok en Instagram, wat goed is voor de kijktijd. Aandacht wordt hierdoor geconcentreerd op deze twee platformen..

Het gevaar? Te lang wachten op muziek, dat kan leiden tot frustratie en je moet het ijzer smeden wanneer het heet is.

Zet er een sterk A&R Team op en het kan bijna niet mis.

Het talent voor 2025 en daarna?

Lumï.

Luister vooral zelf naar deze cover van Drake of Mac DeMarco.

Vind je dit interessant? Volg dan gratis de Weekly Wav. Meer dan 1.000 abonnees gingen je voor.