Spotify Adverteren

Adverteren op Spotify is een effectieve manier om je naamsbekendheid te vergroten. Je bereikt met Spotify Ads je doelgroep op een plek waar tekst- en beeldadvertenties niet komen.

Met een gespecialiseerd Spotify Ads agency als Spot On weet je zeker dat je budget op de juiste plek besteed wordt.

Werkwijze

1

Plan

Na een kennismaking maakt Spot On een campagneplan met een stem- en scriptvoorstel, looptijden en budgetten. Dat plan tekenen we samen af, vervolgens gaan we direct aan de slag.

2

Actie

We richten de audiocampagnes in en houden je op de hoogte van het proces. Gedurende de looptijd optimaliseren we de campagnes zodat we het meeste resultaat uit elke euro halen.

3

Rapport

We maken een rapportage van de resultaten van je audiocampagnes en spreken die samen door. Op basis van het resultaat stellen we de strategie bij om in de vervolgperiode nog beter te presteren.

Je bent bekend met online marketing en hebt al verschillende kanalen draaien. Instagram, Google Ads, en seo werken prima, maar je hebt sterk het idee dat er mogelijkheden zijn binnen digital advertising die nog niet benut worden. Je zoekt een stabiel kanaal dat gericht voor een boost in naamsbekendheid zorgt.

 

Dan weten wij wat ons te doen staat.

 

Spotify adverteren wordt vaak over het hoofd gezien in online marketing strategieën. Dat komt doordat het advertentiemateriaal anders is.

 

Een audiospot maken werkt volledig anders dan een tekst- of beeldadvertentie maken.

 

Regelmatig valt het maken van zo’n campagne niet binnen het specialisme van de partij dat de rest van de kanalen tot zijn rekening neemt. Daardoor verwatert de focus.

 

Met een gespecialiseerd digital audio agency als Spot On krijg je duidelijk advies over adverteren op Spotify.

 

We zijn eerlijk – wanneer we het idee hebben dat de advertenties niet direct bijdragen aan de besproken doelen, geven we dat altijd direct aan.

 

Het is natuurlijk doodzonde wanneer een kanaal niet volledig benut wordt.

 

Daar brengen we samen verandering in!

  

Neem direct contact op »

0.22%

Van de luisteraars klikt gemiddeld door naar de website. 

Advertenties op Spotify werken wat anders dan advertenties op bijvoorbeeld social media of Google. Zo kun je er bij Spotify vanuit gaan dat je gemiddelde doorklikpercentage naar de website lager ligt. Dat komt voornamelijk omdat de luisteraar met iets anders bezig is; strijken, sporten of koken bijvoorbeeld!

Wordt gemiddeld per duizend beluisteringen betaald.

€ 1.40

Spotify Ads is nog relatief nieuw. Dat betekent dat je nog een first movers advantage hebt. Volgens de Spot On benchmarks vertaalt zich dat concreet naar lage kosten per duizend vertoningen. Uit de campagnes die Spot On draait blijkt dat er gemiddeld 1.40 euro wordt betaald voor duizend beluisteringen.

96%

Van de advertenties op Spotify wordt volledig beluisterd.

Spotify advertenties zijn non-skippable. Dat betekent dat je 30 seconden hebt om je boodschap bij de luisteraar over te brengen. 96% van de luisteraars hoort daarom zowel het begin als het eind van een advertentie. Heel anders dan skippable ads op YouTube!

Spotify Adverteren is een goede aanvulling op je marketingmix. Je kunt duidelijk targeten op bijvoorbeeld locatie en leeftijd, maar ook op luisteraars van bepaalde artiesten. Er wordt nog relatief weinig gebruik van gemaakt en dat maakt het, vooralsnog, een relatief voordelig middel.

Zorg er samen met digital audio agency Spot On voor dat je doelgroep naar je luistert op Spotify Ads! We helpen je graag om alles uit je bedrijf of merk te halen en je bereik te vergroten.

Geïnteresseerd in Spotify Adverteren?